Wanna blog? Start your own hockey blog with My HockeyBuzz. Register for free today!
 
Forums :: Blog World :: Sean Maloughney: In No Particular Order: McDavid Skates, Rookie Camp, D Pairings, Brodziak
Author Message
Sean Maloughney
Edmonton Oilers
Location: Edmonton
Joined: 09.26.2010

Sep 9 @ 12:43 PM ET
Sean Maloughney: In No Particular Order: McDavid Skates, Rookie Camp, D Pairings, Brodziak
MaximumBone
Atlanta Thrashers
Location: Enschede, NL
Joined: 06.15.2012

Sep 9 @ 1:16 PM ET
"Since we know Oilers coaches likely to start Kris Russell on LD"

Klefbom-Bouchard
Nurse-Larsson
Jones-Russell
Benning

Kinda goes against your point of mentioning that Stauffer has connections, doesn't it? Or were you intentionally countering his suggested likelihood?

I'd almost be inclined to take some risks with the D corps in hopes of a high return: go with youth!

Nurse- Larsson
Klefbom- Benning
Lagesson- Bouchard
Russell
Sean Maloughney
Edmonton Oilers
Location: Edmonton
Joined: 09.26.2010

Sep 9 @ 1:26 PM ET
"Since we know Oilers coaches likely to start Kris Russell on LD"

Klefbom-Bouchard
Nurse-Larsson
Jones-Russell
Benning

Kinda goes against your point of mentioning that Stauffer has connections, doesn't it? Or were you intentionally countering his suggested likelihood?

I'd almost be inclined to take some risks with the D corps in hopes of a high return: go with youth!

Nurse- Larsson
Klefbom- Benning
Lagesson- Bouchard
Russell

- MaximumBone

Fair point. Jones has played both right and left side in the AHL. If he was to be paired with Jones it could go either way. If he ends up playing more with Benning, look for Russell on the left.
MaximumBone
Atlanta Thrashers
Location: Enschede, NL
Joined: 06.15.2012

Sep 9 @ 1:29 PM ET
Fair point. Jones has played both right and left side in the AHL. If he was to be paired with Jones it could go either way. If he ends up playing more with Benning, look for Russell on the left.
- freelancer

I'm apprehensive to have any of our prospects playing next to Russell for too long. The last thing you want is for them to pick up his bad habits. On the other hand, his work ethic might be infectious. Tough to say. I think I speak for everyone when I say I look forward to the day that Russell no longer needs to be factored into this discussion!

BINGO!
Carolina Hurricanes
Location: I'll always remember the last words my grandfather ever told me. He said, "A Truck!", SK
Joined: 09.21.2009

Sep 9 @ 1:43 PM ET
Looks like you're free and clear.

Friedman reporting that it sounds like Faulk may be on his way to Anaheim.

Canes gonna get that Ondrej Kase yo
MaximumBone
Atlanta Thrashers
Location: Enschede, NL
Joined: 06.15.2012

Sep 9 @ 1:50 PM ET
Looks like you're free and clear.

Friedman reporting that it sounds like Faulk may be on his way to Anaheim.

Canes gonna get that Ondrej Kase yo

- BINGO!

(frank) man, that's a good add
BINGO!
Carolina Hurricanes
Location: I'll always remember the last words my grandfather ever told me. He said, "A Truck!", SK
Joined: 09.21.2009

Sep 9 @ 1:52 PM ET
(frank) man, that's a good add
- MaximumBone


I mean, if it's possible.

I dunno who they're actually getting, but that would make sense as a Justin Williams replacement.
MaximumBone
Atlanta Thrashers
Location: Enschede, NL
Joined: 06.15.2012

Sep 9 @ 1:56 PM ET
I mean, if it's possible.

I dunno who they're actually getting, but that would make sense as a Justin Williams replacement.

- BINGO!

Seems steep for Faulk. A young top-6 forward that's still relatively cost-controlled doesn't seem like what you should be able to get for flawed, UFA-to-be Faulk.
BINGO!
Carolina Hurricanes
Location: I'll always remember the last words my grandfather ever told me. He said, "A Truck!", SK
Joined: 09.21.2009

Sep 9 @ 1:59 PM ET
Seems steep for Faulk. A young top-6 forward that's still relatively cost-controlled doesn't seem like what you should be able to get for flawed, UFA-to-be Faulk.
- MaximumBone


Seems to be contingent on an extension with Faulk getting done.

Granted, I guess the Ducks are one team that may be able to absorb his entire contract, so maybe we'd be looking at a prospect instead.
EdmHockeyMan
Referee
Edmonton Oilers
Location: Lumbridge, AB
Joined: 06.24.2013

Sep 9 @ 2:03 PM ET
I mean, if it's possible.

I dunno who they're actually getting, but that would make sense as a Justin Williams replacement.

- BINGO!


That'd be a pretty dope pick-up if this becomes the "Kase".
MaximumBone
Atlanta Thrashers
Location: Enschede, NL
Joined: 06.15.2012

Sep 9 @ 2:04 PM ET
Seems to be contingent on an extension with Faulk getting done.

Granted, I guess the Ducks are one team that may be able to absorb his entire contract, so maybe we'd be looking at a prospect instead.

- BINGO!

I could see a Max Jones (though he seems to be the kind of player they build their culture around) or maybe Troy Terry if there's an extension in place.
EdmHockeyMan
Referee
Edmonton Oilers
Location: Lumbridge, AB
Joined: 06.24.2013

Sep 9 @ 2:04 PM ET
Seems to be contingent on an extension with Faulk getting done.

Granted, I guess the Ducks are one team that may be able to absorb his entire contract, so maybe we'd be looking at a prospect instead.

- BINGO!


Can't put TVR in the press box now biatchhhhhhhhhhhh.
EdmHockeyMan
Referee
Edmonton Oilers
Location: Lumbridge, AB
Joined: 06.24.2013

Sep 9 @ 2:08 PM ET
Looks like you're free and clear.

Friedman reporting that it sounds like Faulk may be on his way to Anaheim.

Canes gonna get that Ondrej Kase yo

- BINGO!


Now that the topic has been brought up...

Wtf though... so you're saying that Kris Russell for Kase might have possibly been a possibly likely but uncertain situation that might have happened? Just saying if the trade might yield Kase...

So like wtf?

Now I'm kinda pissed if this becomes the case

Cause Russell < Faulk, but it's close IMO. Close enough to warrant discussion.

Edit: Ignore my idiotic post. Thanks.
BINGO!
Carolina Hurricanes
Location: I'll always remember the last words my grandfather ever told me. He said, "A Truck!", SK
Joined: 09.21.2009

Sep 9 @ 2:09 PM ET
Can't put TVR in the press box now biatchhhhhhhhhhhh.
- EdmHockeyMan


He's not healthy to start the year anyway so that's where he'll be for now...

Looks like he's gonna have to fight Chase Priskie over that bottom RHD spot.
BINGO!
Carolina Hurricanes
Location: I'll always remember the last words my grandfather ever told me. He said, "A Truck!", SK
Joined: 09.21.2009

Sep 9 @ 2:09 PM ET
Now that the topic has been brought up...

Wtf though... so you're saying that Kris Russell for Kase might have possibly been a possibly likely but uncertain situation that might have happened? Just saying if the trade might yield Kase...

So like wtf?

Now I'm kinda pissed if this becomes the case

Cause Russell < Faulk, but it's close IMO. Close enough to warrant discussion.

- EdmHockeyMan



I don't think it's even remotely close, but okay.
EdmHockeyMan
Referee
Edmonton Oilers
Location: Lumbridge, AB
Joined: 06.24.2013

Sep 9 @ 2:11 PM ET
He's not healthy to start the year anyway so that's where he'll be for now...

Looks like he's gonna have to fight Chase Priskie over that bottom RHD spot.

- BINGO!


Recent reports have that he should to be A-okay by the season opener. Apparently, he is ahead of schedule.

https://www.cbssports.com...iemsdyk-cleared-to-skate/
EdmHockeyMan
Referee
Edmonton Oilers
Location: Lumbridge, AB
Joined: 06.24.2013

Sep 9 @ 2:13 PM ET
I don't think it's even remotely close, but okay.
- BINGO!


I take that back. Forgot about their age difference for one reason why.
BINGO!
Carolina Hurricanes
Location: I'll always remember the last words my grandfather ever told me. He said, "A Truck!", SK
Joined: 09.21.2009

Sep 9 @ 2:13 PM ET
Recent reports have that he should to be A-okay by the season opener. Apparently, he is ahead of schedule.

https://www.cbssports.com...iemsdyk-cleared-to-skate/

- EdmHockeyMan


Yeah. I just don't like him. He's SUPER soft.
Reveen.
Edmonton Oilers
Location: BC
Joined: 09.05.2016

Sep 9 @ 2:14 PM ET
Looks like you're free and clear.

Friedman reporting that it sounds like Faulk may be on his way to Anaheim.

Canes gonna get that Ondrej Kase yo

- BINGO!


not a bad move for the Canes
Reveen.
Edmonton Oilers
Location: BC
Joined: 09.05.2016

Sep 9 @ 4:01 PM ET
Yeah. I just don't like him. He's SUPER soft.
- BINGO!


We already have super soft bottom pairing dmen
BINGO!
Carolina Hurricanes
Location: I'll always remember the last words my grandfather ever told me. He said, "A Truck!", SK
Joined: 09.21.2009

Sep 9 @ 5:10 PM ET
We already have super soft bottom pairing dmen
- Reveen.


Word is a trade of Faulk for Ondrej Kase (maybe a couple minor pieces to balance things out) is complete, just need Faulk to say yes or no to Anaheim.
Wildschwein
Location: Denezhkin carry cow water fourteen forevers and break proper virgins in all matches.
Joined: 11.17.2012

Sep 9 @ 5:32 PM ET
Word is a trade of Faulk for Ondrej Kase (maybe a couple minor pieces to balance things out) is complete, just need Faulk to say yes or no to Anaheim.
- BINGO!


Carolina wins that deal.

Thank you for weakening the Ducks.
BINGO!
Carolina Hurricanes
Location: I'll always remember the last words my grandfather ever told me. He said, "A Truck!", SK
Joined: 09.21.2009

Sep 9 @ 5:34 PM ET
Carolina wins that deal.

Thank you for weakening the Ducks.

- Wildschwein


Assuming he doesn't Faulk it all up.
EdmHockeyMan
Referee
Edmonton Oilers
Location: Lumbridge, AB
Joined: 06.24.2013

Sep 9 @ 7:26 PM ET
Assuming he doesn't Faulk it all up.
- BINGO!


RafiDRW
Detroit Red Wings
Location: Bill Cosby’s Magic Wiener, TN
Joined: 04.16.2016

Sep 9 @ 7:30 PM ET
Assuming he doesn't Faulk it all up.
- BINGO!

Yuk yuk yuk.
Page: 1, 2, 3  Next